Followers

Tuesday, May 21, 2013

Kemalangan Ngeri Di MRR2 Berhampiran Bukit Antarabangsa


Gambar Kemalangan Maut Di Lebuhraya MRR2 berhampiran Bukit Antarabangsa. Empat maut dalam kemalangan di Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2) pada petang 19 Mei 2013. Keadaan mayat sungguh tragis dan mengerikan akibat impak kemalangan tersebut.Oleh sebab itu saya tidak mampu meletakkan gambar live mangsa-mangsa tersebut di sini.

Jurucakap polis trafik berkata dua lelaki dan dua wanita yang menaiki kereta Perodua Viva mati di tempat kejadian apabila kereta mereka dilanggar dua kereta lain.
Beliau berkata kemalangan pada pukul 5.30 petang itu melibatkan tiga kereta dan sebuah motosikal. Kemalangan dipercayai berlaku apabila sebuah kereta Proton Satria yang turun dari susur keluar Bukit Antarabangsa mengalami kegagalan brek menyebabkan kereta yang melalui laluan MRR2 menuju ke Ampang terlanggar pembahagi jalan dan terbabas ke laluan MRR2 arah Hulu Klang.






Jurucakap itu berkata Proton Satria itu dipercayai melanggar sebuah Perodua Viva yang dinaiki empat orang. Seterusnya, Perodua Viva itu dilanggar pula oleh sebuah kereta lain yang datang dari arah belakang, katanya. Seorang penunggang motosikal turut terbabit dalam kemalangan itu, cedera dan dirawat di Hospital Ampang.


Identiti Mangsa Maut

Identiti mangsa yang terkorban adalah pasangan suami isteri Hasbullah Abdul Ghani 26 dan Nurul Intan Syahida, 22 serta sepupu Nurul Intan iaitu Tengku Ahmad Faiz Tengku Muhamad, 28 dan Asma Ismail, 22.


AL - FATIHAH... Semoga roh-roh mereka ditempatkan ke dalam golongan orang yang beriman.


P/S : Jangan ingat minyak enjin dan minyak gear atau auto saja yang kena tukar. Minyak brek dan power steering pun kadang-kadang kita ambil mudah saja penukarannya. Semak jadual penukaran minyak. Paling lama bertahan pun, 6 bulan dah kena tukar. Itu belum lagi check benda-benda lain macam chasis condition, suspension, alternator, kondisi tayar dan sebagainya. Mari kita ambil iktibar. Memang semuanya adalah ketentuan Tuhan tetapi sebagai manusia kita berusaha mengurangkan risiko.

No comments:

Post a Comment